Budak Comel Follow :)

Thursday, September 29, 2011

Hari aku sakit mate+sakit pale...


Assalamualaikum everybody...
Hye reader's :) I hope kowg sihat sihat bekala...
Whoa! SUDAH lama aku tidak MENGUPDATEKAN blog...
windu jugalah lame tak menulis...Tajuk ak hari nie pe dye eh kawan kwan???
tajuk aku hari SAKIT...
Macam macam sakit ak hadapi sekarang nie.SAKIT MATA,SAKIT PALA dan
SAKIT HATI....
Whoa!
Byknya sakit aku nie!erm semua itu mesti ujian dari TUHAN.
Same da ak sabar atau tidak dengan ujian yang telah diberi ol
eh ALLAH S.W.T.

Lately mate aku nie dah nak dekat sebulan dah bengkak..
Tak tahu la nape boleh jadi bengkak begitu besar.
Takut pulak aku tengok mate aku yang bengkak begitu besar sekali...
Mula mula bengkak dye terlalu kecik..
Makin KECIK makin BESAR pulak aku tengok..
Haish!nie tak boleh jadi nie!

Kebetulan mama risau pulak tengok mate aku yg begitu bengkak lalu ia membawak
aku ke klinik untuk diperiksa oleh doctor.
Doctor kate mate aku nie dah tak bole da bergangtung kepada ubat ubat apa apa un...
cuma jalan yang terbaik dengan membuat
PEMBEDAHAN mata.
itu lah paling terbaik bab kata Doctor!
Hati aku mula rase sebak dan takut kerana membuat PEMBEDAHAN DI MATA ..
.
Aku hanya mampu berdiam seribu bahasa dan tiada pilihan untuk mengatakan untuk membuat PEMBEDAHAN DI MATA ITU..

Docror bertanya kepada aku

DOCTOR:adik!awak perlu membuat PEBEDAHAN DI MATA awak tuh..K
alo tidak buat pembedah maka ia akan berlarutan..

AKU:(diam seribu bahasa aku hanya diam) tiada jawapan untuk mengatakan apa apa..


aish!dalam diam aku berasa takut apa bile membuat pembehan mata itu..
tidak tahu untuk membuat ketupusan..sama da mahu buat atau tidak..kawan kawan aku suh buat juga PEMBEDAHAN MATA YG BENGAKAK..

MEMBER: BETTER KAU PEGI!

AKU:tak mou pegi takut!fullstop!

MEMBER:better kau pegi dari tak an kang melarat pulak aku tengok!weh da la menda uh sakit..

AKU:baiklah!aku pegi...
MEMBER:macam uh la member aku :)

thnk kowg coz nasihat aku...syg kowg ketat...heheh :)

Sakit mata belarutan lak uh dan sakit pale tidak berhenti..Aduh!cuma bersabar pe yag aku hadapi semua nie..
Semua nie adalah ujian Allah..
Allah menguji hambanye supaya kuat untuk menghadapi segalanya..
Allah memberikan penyakit kepada kite supaya kite sedar dan beringat.penayakit
juga bole menghapuskan segala gala dosa yng telah kite buat.
I hope aku tabah dan sabar menghapinye..

Jalan terbaik aku mahu menjalani PEMBEDAHAN MATA
sebab aku nak yang terbaik..bukan nk yg terburuk..
ak nak mata aku elok seperti yg dulu..
Kowng doakan PEMBEDAHAN MATA aku nie jalan dengan baik..
walaupun hati aku takut untuk membuat PEMBEHAN MATA aku harus juga jalani.

Oklah!sampai disini lah cerita aku..If da mase ak UPDATEKAN cite lagi..
bubye kowg...




PICTURE MATA AKU:












MULA MULA BENGKAK



No comments:

Post a Comment