Budak Comel Follow :)

Sunday, June 12, 2011

Marah!Perangai Aku tak habis2 tak Berubah...Pening2!

Assalammualaikaum kepada pembaca ruangan blog ak nie...
Hye kowg!I hope korang sihat2 belaka eh...heheheh:)
Pagi-pagi lagi otak aku dah beserabut kot,duk mengingati kisah semalam..
Erm,coz otak aku beserabut nie kerana aku memikirkan tentang kejadiaan semalam yang ayah
aku marahkan aku kerana peranagai aku nie tak pernah nak berubah and still macam dulu..
Erm...Ayah aku cakap aku nie degil tak penah nak mendengar kata-kate nasihat dye and mama aku.
Ayah cakap an aku nie asyik pentingkan diri sendiri je and keras kepala..
Entah la,aku fikir-fikir balik an memamng betul ape yang ayah aku cakapkan tuh..
Aku sokong pe yang ayah aku cakap..

Aku pening sangat kot dengan peranagi aku yang teruk and suke membuatkan famliy aku nie
pening dengan kerenah aku nie...Macam ner lah aku nak ubahkan peranagi aku supaya lebih matang lagi....Supaya ayah aku lebih percayakan aku...
Aku banyak menyusahkan dowg and suka bagi dowg pening dengan perangai aku nie..

Lepas dye marah pasal perangai aku,lepas tuh dye geram dengan keputusan aku yang tidak memuaskan.
So dye cakap an kt aku macam ner kamu nak cover subjek kamu yag gagal tuh.cube la pikir balik,If kamu nak repeat balik dah la kena bayar banyak and beribu2..kamu nak cari ner duit sebanyak tuh untuk repeat subjek yang fail...cube cakap kat ayah macam kamu nak cari ha??
Erm,aku just diam and x berkate ape2 pun..
Haiya!pening2..
Satu per satu masalah aku datang..Erm...(Hanya mengaru kepala saja) smbil memikirkan pe yang ayah aku cakapkan...
So lepas nie kalo da klz tiap2 hari aku pergi...lepas tuh if da assigment yang perlu d'hantar aku hantar..
So aku berjanji pada diri aku lepas nie aku akan ubahkan perangai aku nie supaya ayah aku tak pening ag dengan perangai ak nie...Aku balik nie aku nak mintak maaf kat Parent aku...Terutama sekali kat Mama aku.Aku banyak buat salah dengan dye...Lepas nie aku akan belajar bersungguh supaya Parent aku senyum dengan kebolehan ak....
Aku tahu Parent aku mengaharapkan aku kerana aku lah satu2nye harapan dowg kepada adik-adik aku yang duaowg nie...If aku x belajar betol2 macam ner ak nak tanggung dowg nanti....

Da gunanye jugak ayah aku marah tuh..
Biarlah satu pengajaran nie berlaku pada diriku.I hope aku tabah menghadapi masalah nie..
Lagikan if Parent marah aku lepasa nie aku x kan menjawab ag..aku just diam and x bekata ape2 pun...I hope mama aku sudi maafkan aku nanti....
Disini sajalah kisah aku....





No comments:

Post a Comment